.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جلسه بحرانی بدون حضور خبرنگاران :
اختصاص 57 میلیارد تومان برای جبران خسارت‌ سیل در استان‌های شمالی

 جلسه اضطراری مدیریت بحران مازندران بدون حضور خبرنگاران در حالی برگزار شد که پس از پایان نشست وزیر کشور میزان اعتبار دولت برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل در استان های گیلان و مازندران را 57 میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش فارس ، جلسه اضطراری شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مازندران با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر اقتصاد و دارایی، وزیر کشور، ائمه جماعات، فرمانداران و شهرداران شهرستان‌های سیل زده به منظور تعیین میزان خسارت‌های سیل دو استان مازندران و گلستان سه‌شنبه شب در استانداری مازندران تشکیل جلسه داد.

در این نشست که بدون حضور خبرنگاران و تنها با حضور لحظه‌ای عکاسان خبری همراه بود؛ اعضای جلسه درباره میزان خسارت‌ها با یکدیگر ساعت‌ها بحث و تبادل نظر کردند.

سرانجام و پس از پایان جلسه، مصطفی محمد نجار وزیر کشور در جمع خبرنگاران ضمن اظهار تاسف از حادثه‌ای که برای شهرستان‌هایی مثل بهشهر، نکا، میاندرود و ساری پیش آمده است، گفت: رئیس‌جمهور از ما گزارش سیل در شهرهای مازندران را گرفتند و تاکید داشتند که وزرا در مناطق حضور پیدا کنند، با چند تن از وزرا بازدیدهایی داشتیم و قبل از آن تیم کارشناسی هم آمد.

این مسئول ادامه داد: همزمان با سیل مازندران سیلی را در گلستان داشتیم و قرار شد در همین جا برای گلستان و مازندران میزان خسارت‌ها اعلام شود.

وزیر کشور در ادامه به تشریح مصوبات جلسه پرداخت و گفت: روی هم رفته 57 میلیارد تومان به جبران خسارت‌های سیل در مازندران و گلستان اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: اختصاص تسهیلات بازسازی شهری به میزان هر واحد مسکونی شهری 20 میلیون و هر واحد روستایی 12 میلیون تومان، پرداخت 3 میلیون تومان کمک بلاعوض به هر واحد مسکونی سیل زده در روستاها و 5 میلیون تومان به هر واحد سیل زده شهری از جمله این مصوبات است.

نجار یادآور شد: پرداخت دو میلیون کمک بلاعوض به خانواده‌هایی که عزیزان خود را از دست دادند، پرداخت 5/1 میلیون تومان بلاعوض و یک میلیون تومان تسهیلات خرید لوازم خانگی، در بخش تملک و دارایی برای جبران خسارات و زیر ساخت‌ها قرار شد در ابتدا 20 میلیارد تومان به حوادث سیل گلستان اختصاص یابد که بطور مثال دو میلیارد تومان آن بلاعوض و 15 میلیارد تومان تسهیلات با سود 5 درصد و بازپرداخت 15 ساله است.

این مسئول متذکر شد: 37 میلیارد تومان هم به حادثه سیل مازندران با اولویت شهرستان بهشهر اختصاص یافت.

وزیر کشور در پایان سخنان خود، اذعان داشت: مبلغی از اعتبارات به صورت نقدی سریعاً در اختیار استانداران قرار می‌گیرد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.085 seconds.